BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 29 September 2010

Imperial College London~

nama ayah saya awak salah eja :P


salam semua..

ni baru terhegeh2 nak update pasal pergi london baru2 ni..
untuk attend Plastid Preview meeting 2010
meeting ni adalah bertujuan untuk young post-doc and phd students present work masing2
saya sepatutnya present tahun ni, tapi kesilapan teknikal sikit, saya buat tahun depan je la huhu

saya dan beberapa budak lab pergi sekali
bertolak pada pagi rabu
balik manch petang khamis
accommodation disediakan

kami sampai london lebih kurang lunch time
so lepas dah register and ambil key untuk bilik
kami pergi makan!

biasalahkan kalau kat tempat orang ni, susah la nak cari nasi
jadi makan makanan omputih je laaaa

tuna melt panini

uish memang sedap betul la panini ni
selalunya tuna melt camni die letak tuna yang biasa je
ni siap ada rasa pedas2 sikit
memang sedap la..habis i makan tau huhu

then, mule lah meeting tu sampai ke petang..
usually malam tu ada conference dinner
jadi kami pun pas meeting, balik bilik kejap, siap2 cantik2 untuk pergi dinner

jom kite tengok bilik..

dah siap cantik2..cantik x?hahahha

masuk2 je bilik nampak ni..en-suite room

toilet

bilik yang bersepah

nak gi dinner tu kene naik tube ke tempat lain
budak2 lab yang lain dah pergi awal2 sebab nak minum2 kat pub dulu
saya tak ikut la sebab saya minum jugak tapi tak minum di pub la hehe

nasib ade sorang budak pakistan ni
die ni visiting student kat manch for 6months
jadi ke mana saja die tag saya je lah
naik rimas pun ada sometimes

tak tahu la pulak malam dinner tu ada game football newcastle vs chelsea
lawan di stadium chelsea pulak tu
stadium tu pulak adalah di stop yang sama dengan restoran nak gi tu
aduhaiiii
ramai gile..

kami siap sesat2..
yg budak pakistan ni bukan nak menolong..
menyusahkan lagi adalah
sabar je lah..
tak tahu nak luahkan kat sapa, call naqiu and cakap2 ngn die
merajuk dengan budak pakistan tu huhu

kami balik agak lewat dlm midnight baru sampai bilik
sampai2 je washup then bum terus tido
eh tak2..calling2 dengan naqiu dulu sampai tertido haha

al-maklumlah..sejak kawen ni, ni 1st time berpisah..
mane tak keruan nya..
ngade2 je lebih haha

esok paginya kami gi bekpes dalam uni tu jugak..disediakan oleh pihak tu
mmg byk la pilihan..
tapi ni yg saya pilih..

my feveret! (mushroom, scrambled egg, hash brown, bread)

pastu sambung meeting balik sampai lunch time
then gegas2 saya pulang manchester
sebab rindu bangat kat orang tu..

boleh tak..seharian saya tak makan nasi, rasa macam setahun tak makan nasi huhu
jadi dinner malam tu ditaja oleh incik naqiu..
yihaaaa

nasi putih+ayam masak kicap+salad..marveles!!!

a very great and memorable journey to london i can say..
but next time nak pergi lagi untuk visit kawan yang baru sampai
yeay!


wassalam

0 cakap-cakap: