BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 18 March 2011

cartoonist..

salam semua..

korang reti melukis tak?
saya memang surrender awal2 la
ingat lagi time sekolah dulu kan ada subjek pendidikan seni
so kalau assignment minggu tu adalah melukis..
memang saya serahkan kerja tu pada mak saya hehe
mak saya pandai lukis tau....

anyway, kan baru2 ni kecoh pasal cartoonist BH yang buat lawak agak kurang cerdik tu
mule2 saya tengok gambar tu, tergelak lak jugak
lepas tu, bile dapat tahu ramai yang kecam dan kritik, baru lah terpikir..
'ha ah kan..jahat betul orang tu' hehe

sape2 yang belum pernah tengok:

adakah saya menyebarkan dakyah?

tapi si cartoonist ni dah pun buat public apology kan
udah2 la tu..kang tak dapat die cari makan lagi huhu

cartoonist ni memang bertuah
sebab hasil lukisan boleh nak di interpret dalam 1001 cara
dan boleh melukis untuk menyampaikan apa2 mesej

contohnya ada sorang mamat ni lukis gambar untuk meminta maaf:



daripada si perempuan tu merajuk, terus tergelak hehe

oleh itu, para pelukis sekalian, teruskan niat murni nak melukis tu
tapi hati2 dengan kontroversi..

kalau nak sampaikan dakwah pun, biarlah beradab, bukan biadap!
peace~

wassalam

0 cakap-cakap: