BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 14 November 2009

popia oh popia~

salam..

haritu pergi birthday party untuk anak shazreen dan syabu
shazreen tu kawan saya dan syabu tu kawan naqiuddin
anak die baru masuk 1 tahun
tapi comel dan ngade2 nye....
mengalahkan budak 5 bulan
haha
*saya tak paham ayat saya sendiri..anda paham?*

semua makanan tu shazreen masak sorang
sedap gileee
kagum la die pandai masak sampai camtu sekali
agak2 bile pujen nak sampai tahap tu ek?

dalam banyak2 tu..saya duk mengadap popia die je
super duper sedap
sy makan nasi sikit je
tapi popia tu saya ngadap separuh dulang kot
haha

oleh itu
proses tanya resepi pun bermula
berbekalkan dengan resepi dalam otak je
saya pun duk try la buat

memang tidak menghampakan~

popia pujen-apam balik UK yuhana

meh sy bagi resepi die yer..plus modification saya sikit

Popia UK

Bahan-bahan:
spring roll skin
mixed veggie
bawang besar
kiub ikan bilis
belacan/udang kering
telur
air-untuk gam

Cara-cara
1)blend bawang besar+belacan/udang kering dengan air sikit
2)panaskan minyak dan tumis bahan blend tadi
3)masukkan kiub pati ikan bilis
4)masukkan mixed veggie
5)masukkan telur
6)bentang spring roll skin tu dan bubuh satu sudu inti tadi
7)pastu lipat2 dan gam hujung dengan air
8)goreng dengan minyak panas

haaaaaaaaaaaa
senang kan?

ish saya tengok ni pun dah terliur..anda tak terliur ke?

sile la cube yer
sekian~




SELAMAT HARI RAYA!!!!

0 cakap-cakap: