BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 22 July 2010

fuuhhh~

salam semua..

alhamdulillah harini berjalan lancar..

semalam cikgu cakap nak jumpe saya some time after lunch harini
so saya cakap pukul 2pm gitu la..

mule la adegan gelabah saya ni
graf2 nak kene buat
gel2 nak kene buat
eh macam2 la..

tapi alhamdulillah
today is a very good day!

jom ringkasan meeting dengan supervisor:

- saya perlu fikir tentang chapters thesis saya
- saya dah boleh mula tulis thesis saya..gerun taakkkk??? tak caya dah nak habis phd ni..sayang la pulok huhu
- after few more measurements, saya dah boleh tutup project saya ni dan tulis project ni dalam satu chapter. cikgu cakap saya dah boleh buat/ dah jumpa conclusion untuk project ni. yiihhhaaaa
- time cikgu saya punya phd dulu, most of his graphs/results came from his 3rd year punya work. tapi saya alhamdulillah 1st year punye result sudah come out statistically significant. berbaloi jugak yer buat beratus2 replicates..fuuhhh
- mulai saat ni, saya ada banyaakkkkkk sangat kerja. kerja apa? jom tengok bawah ni:

20 ogos-31 ogos conference di china (poster presentation)
7 sept Brtisih ecological society conference (poster presentation)
22-23 sept Plastid preview di Imperial college (oral presentation)
24 sept 2nd year phd symposium uni manchester (poster presentation)

-saya akan start buat microarray dan qPCR dah. gerun sebab i have to be REALLY careful. sebab benda2 ni SANGAT mahal. bayangkan nak buat microarray ni, satu sample berharga 350pound. saya ada at least 10 samples. cuba kira la ek berapa tu. nasib baik yuran saya mahal. boleh jugak tampung semua tu huhu

-saya baca apa yang cikgu saya tulis dalam assessment form untuk presentation saya minggu lepas..meh saya copy paste k:

'A well timed and very professional talk showing a good level of confidence and a clear explanation of the experiments'
alhamdulillah..
hidup saya banyak berubah sejak kahwin ni
orang kata berkat lepas kahwin..huhu
saya kata ini semua ujian Allah..


wassalam

0 cakap-cakap: