BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 21 August 2009

kesian pakcik tuuu

salam..

semalam kan aku pergi beli makanan
naik la bas sorang2 tak larat tuu
time nak balik tu..
ade seorang penumpang ni
nek bas sambil bukak lagu dekat hp die kuat2

tetibe pakcik bas tu cakap
"please switch off the music"

then tetibe org yg bukak lagu tu tak puas hati
die tanak tutup lagu..
bermula la adegan lawan2 mulut..

pastu pakcik bas tu cakap die akan suruh org tu keluar dr bas atau bas tu takkan bergerak..
org laki tu mmg degil..die kate die takkan keluar..
so alamatnya bas tu tak bergerak laaa
aduhaiiii

akhirnye laki tu pn tutup music tu..
bas tu pn gerak la..

aku yg berada di tempat kejadian rse sedih la plak
bg aku..2-2 orang salah..

kesalahan pakcik bas:
1)die ckp "shup up" pd penumpang tu..pttnye takleh la kan wlopon cemane mrh nye kamu pd die
2)laki tu dah tutup music, tapi die tanak jalan jugak..degil punye pasal..ego pn yer

kesalahan laki tu:
1)bersikap agak kurang ajar dgn pakcik bus tu..pakcik tu tue sket dh..laki tu mude lgi..
2)degil plus ego..klo dh kate tutup music tu..tutup je la..tayah gado2 dlu bru nak tutup..


walocemanepun..
aku kesian kat pakcik tu je..
xsuke dekat laki tu..
pakcik tu penat2 bwk bas utk bawak kite kesana sini..
gaji die ciput je..
die tak deserve utk dimarah cmtu..
die tu cm mude skit dr babah..
bayangkan la..cian dieeeeeee

aku ade kenal sorg pakcik bas kt US dulu..
lepas borak2 dengan die..bru aku tau..
die tu siang keje pejabat..abes keje die pukul 5-6pm..die akan keje jd pakcik bas pulak..
kesian takkk????

ni la skolah aku dekat US dulu


buat 2 keje untuk sara keluarga dieee
mau nak menangis aku
sorang ayah berkorban cmtu utk family diee..

ni satu kesah lain pulak..
time kt US dulu aku penah keje jadi custodian(building cleaner)..
keje pukul 11pm sampi 2am..
last bus pukul 215am..kalau aku terlepas mmg tido kt skolah je la huhu

jadi suatu malam tu..
nek la bas dan makcik bas baru pulak..
dan aku sorg je..macam biase..
so borak2 la kan..

korang jangan ingat pakcik/makcik bas ni miskin tauuu
makcik tu die ade kete honda civic, mercedes....
ha terbeliak tau akuuu

aku tnye die..dhtu nape keje jd makcik bas??
die kte die suke buat kerja2 cmni..tolong org sume2 ni

sooooo

niat makcik tu nk tolong bwk kite kesana sini..
adekah mereka deserve utk dimarahi????

lu pikir la sendiri~


-things i want my daughters to know (elizabeth noble)-

0 cakap-cakap: